Úvod

Díky sadě na výrobu, můžeš mít do hodiny, pomocí názorného videonávodu, vlastnoručně zhotovené minimalistické barefoot sandály. Jsou lehké a skladné, vhodné pro běžné nošení v přírodě, ve městě, cestování pouze s příručním zavazadlem či putováním v přírodě na lehko, dají se využít i jako koupací boty.


Co je barefoot?

V překladu bosá noha, aneb návrat ke kořenům. Naši předci také lovili mamuty bosky.  Oblíbenost barefoot obuvi spočívá právě v návratu k přirozenému pohybu chodidla.

Vysoké podpatky, nedostatek prostoru, těžké boty, tlustá podrážka. To jsou faktory, které můžou způsobit různé zdravotní problémy a disfunkci chodidla.

Chodidla  již od narození balíme do ponožek a různé obuvi. Už od narození většinou nemají v botách dostatek prostoru. Díky bipedální lokomoci na nich spočívá váha celého těla a navíc je to náš jediný kontakt s podložkou a povrchem zemským. 


Proč jsou naše chodidla tak důležitá?

nohykvetStav našich chodidel ovlivňuje celé tělo. Pokud máme například ploché nohy, mění se i postavení kloubů a napětí svalů nejenom v hlezenních kloubech, ale i výše. Aniž bychom si to uvědomovali, můžeme posléze pociťovat nepříjemné bolesti zad a podobně. Lidská chodidla navíc obsahují celou řadu receptorů, které nám umožňují vnímat do hloubky povrch, po kterém chodíme a zajišťují, abychom si neublížili. Na plosce najdeme termoreceptory, důležité pro vnímání teploty, kožní receptory – pro vnímání  povrchové citlivosti, proprioreceptory – důležité pro hlubokou citlivost nebo nociceptory – nervová zakončení, kterými jsme schopni vnímat bolest. Navíc na chodidle najdeme celou řadu reflexních bodů a můžeme tím ovlivnit celé tělo. Více a nejen o reflexní terapii na webu Miroslava Duba samsobeterapeutem.cz  


Jak začít a pro koho jsou barefoot sandále vhodné?

Pokud chodíš v botech a ponožkách už od narození, chodidlo si musí zvyknout postupně. Na začátku je dobré chodit krátké vzdálenosti. V každém případě je ideální chodit hlavně ze začátku po povrchu který více pruží. Tráva, lesní cesta apod.